Bokfrossa

Jag har hunnit läsa rejält många böcker nu under lovet, vilket är underbart!
Jag hade tänkt att skriva lite om en triologi nu, som jag älskade, men egentligen inte riktigt var min stil.
Tre böcker som handlar om vampyrer och varulvar.

Vi börjar med:

Twilight av Stephanie Meyer

Detta är den första boken i triologin, och jag fastnade hårt för den! Den handlar om Isabella Swan som blir förälskad i Edward Cullen. Denne killen är en vampyr och boken handlar först och främst om deras förhållande och hur komplicerat det är. Jag tycker om denna boken för att den är spännande, handlar väldigt mycket om "förbjuden" kärlek, vilket jag tycker om att läsa om. Jag fastnade för denna boken och kunde inte sluta läsa den.
Passa perfekt för regniga dagar, vilket gör den lite extra spännande!




New Moon av Stepenie Meyer

Denna boken är en fortsättning av den första boken. Denna handlar om Bella och hennes kompis Jacob. Edward har åkt därifrån för att skydda Bella från honom, Hon mår otroligt dåligt av detta och håller på att falla sönder. Då finner hon Jacob som blir en väldigt nära vän till henne, till en dag när han blir sjuk. Denna "sjukdomen" spelar en väldigt stor roll i den nästkommande boken. Denna boken är en bra fortsätning på första och jag som i vanliga fall inte brukar tycka att uppföljare är bra, tyckte verkligen om denna!



Eclipse av Stepenie Meyer

Sista boken i denna triologin och den handlar om att Bella tvingas välja mellan kärleken till Edward och vänskapen till Jacob, vilket är ett otroligt svårt beslut, hon kan ej få båda. Man få följa henne genom det svåra valet och genom jakten på henne som andra vampyrer har. En riktigt spännande bok som varmt rekomenderas!

Nu väntar jag bara på filmerna, jag har sett att alla finns så jag måste försöka få tag på dem snarast möjligast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0